حقايق لباس آتش نشاني

فروشگاه اينترنتي بدليجات ، زيورآلات و اكسسوري سناتور مد

حقايق لباس آتش نشاني

۵ بازديد

حقيقت هاي لباس آتش نشاني:

از سال 1722 ميلادي كه اولين بار مردم انگليس به ايجاد تيم هاي آتش نشاني روي آوردند تا امروز كه در هرگوشه ي دنيا تمهيداتي را براي ورود افراد جوان و متخصص به واحد آتش نشاني اتخاذ كردند مي دانيم كه آتش نشاني يكي از مهم ترين و خطرناك ترين شغل هاي دنياست كه هرروز جان ميليون ها انسان و موجودات را از خطرهايي نظير آتش سوزي، حبس شدن، پرت شدن از ارتفاع و غيره نجات مي دهد. بنابراين آتش نشانان بايد از لباسي ايمن و منحصر به فرد براي حفاظت از خودشان در برابر آتش استفاده كنند. در ادامه ي اين مقاله حقايق لباس آتش نشاني در زمينه مد و استايل را در اختيارتان قرار مي دهيم.

حقايق لباس آتش نشاني

ويژگي هاي لباس آتش نشانان:

آتش نشانان همواره با خطراتي همچون احتراق رو به رو هستند بنابراين بايد لباس هايي داشته باشند كه حرارت و شعله هاي آتش را منعكس كنند.

جنس لباس آتش نشاني:

 يكي از مهم ترين حقايق لباس آتش نشاني مي توان به جنس لباس آن ها اشاره كرد كه به دليل حفاظت از آن ها در برابر آتش بايد از الياف نسوز دوخته شده باشند. همچنين بايد در برابر اجسام تيز و برنده نيز از آن ها محافظت كنند و از ورود آب و رطوبت نيز جلوگيري به عمل آورد. لباس هاي آتش نشاني مي تواند دمايي بالاي 1200 درجه سانتي گراد را تحمل كنند و در برابر اسيدها و مواد شيميايي نيز مقاوم هستند.

وزن لباس آتش نشاني:

نكته ي ديگري كه درمورد لباس آن ها مهم است وزن آن است. لباس هاي آتش نشاني علاوه بر ويژگي هاي مذكور بايد وزن مناسبي نيز داشته باشند تا در هنگام كار كردن اذيت كننده و دست و پا گير نباشد. وزن مناسب لباس هاي آتش نشاني معمولا حدود 2400 كيلوگرم تخمين مي زنند.

رنگ لباس آتش نشاني:

از ديگر حقايق لباس آتش نشاني رنگ لباس آن هاست  كه  بايد شبرنگ باشد چراكه در تاريكي و مواقع خطرناك به راحتي ديده شود. از رنگ هاي شبرنگ مناسب لباس آتش نشاني مي توان به سبز فسفري و نارنجي اشاره كرد. آتش نشاناني كه به طور مستقيما با حوادث پرخطر در ارتباطند بايد رنگ لباس آن ها شبرنگ و قرمز يا نارنجي و فسفري باشد در غير اين صورت اگر كارمند سازمان يا واحد آتش نشاني هستند و به صورت پشتيبان خدمت مي كنند رنگ لباس آن ها را طوسي و سرمه اي انتخاب مي كنند.

 

براي مطالعه ادامه مطلب در لينك زير وارد شويد :

 

حقايق لباس آتش نشاني

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.